Re: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Jiri Krul jkrul@seznam.cz
Středa Září 29 19:03:42 CEST 2004

Rekl bych, ze jde o dobry marketingovy tah zahranicniho dodavatele
Isopropylu,  u "ceskeho" Isopropylu z Lachemy je zarucena minimalne
nasledujici:
cistota minimalne 99.7%,
maximalni obsah netekavych latek 0,005%
a pro tento ucel zrejme nejdulezitejsi kyselost tj. max povoleny obsah (as
HCL) 0.0005%
pro 30470 respektive dvojnasobek pro 30471

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Wednesday, September 29, 2004 3:55 PM
Subject: Re: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Jiri Krul napsal(a):

> iso-propylicus a v bezne cistote v jake jej vyrabi v Neratovicich nelze
> prilis hovorit o nejakych primesich a tak mi tvrzeni o specialnim
> isopropylalkoholu pro tavidla pripada jako ciry nesmysl.

Cituji z www.marmot.cz:

Isopropanol pro tavidla,jedná se o dovozový isopropanol,který je zkoušen
zda neobsahuje nečistoty, které způsobují korozi při naředění tavidel.
Použití: v elektronice a elektrotechnice k ředění tavidel.

S panem Jenikem jsem sveho casu osobne jednal a i kdyz mozna muze rade
lidi pripadat jako (jemne receno) podivin, tak po strance chemickych
znalosti to je nepochybne odbornik a vsechny jeho vyrobky jsou jeho
vlastni vyvoj...

> O tavidlech a o hrotech se de uz hovorilo, ale nemene tak dulezity je stav
> a kvalita povrchu na ktery se ma pajet. Celkem neni problem neco prilepit
> na profi tistak,  horsi uz to muze byt na home made DPS bez nepajive masky
> a porod muze byt pajeni na zoxidovany tistak nebo tistak, kde med prilis
> nedrzi k podkladu.

Samozrejme, zrovna tak kdyz pri praci budete mit pod zadkem napinacek,
tak vysledek tez nebude optimalni :-)

Jinymi slovy: ja jsem popisoval situaci z pohledu servismana, tedy v
prevazne mire vymena soucastek na stavajicich, vetsinou kvalitnich
deskach... No a ze to neni problem? Jiste, pro me treba ne...

--
Jirka