RE: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Září 29 15:33:34 CEST 2004

Mě se toto stává u hrotů ERS50 když se dostanu na nějakou umělou hmotu nebo
epoxid a roztavím ho. Patrně vznikající výpary při tavení jsou takto
agresivní.
Letos jsem si o tom popovídal s pánem který prodával náhradní díly k ERS na
setkání radioamatérů v Holicích. On mi říkal, že vrsva cínu je na vrstvě
železa. Pokud se tato cínová vrstva nějakým způsobem naruší mám prý hrot
znovu ocínovat za použití pájecí vodičky (HCL + Zinek). Prosím ale
nekamenujte mě pokud to nebude fungovat. Jestě jsem to nestihl vyzkoušet -
takže jak jsem koupil, tak prodávám.
A pokud to někdo vyzkoušíte, tak se podělte se zkušeností - ať si nemusím
ničit vlastní hrot :-))).

	Martin.

-----Original Message-----
From: Milan Lysa [mailto:Milan.Lysa@progeo.cz]
Subject: RE: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Připojil bych jeden odkaz, kde je popsáno jak pečovat o pájeci hroty:
http://www.plato.cz/info.htm

Něco takového to se mi povedlo - pájel jsem s přestávkami destičku a po
několika desítkách spojů se cín na hrotu přestal držet a vzlíná směrem k
horní části na hrotu, tam kde bych ho potřeboval se mu nelíbí.

Měli by páni nějaké doporučení nebo zkušenosti, jak neodrovnat hrot za
desítky korun po prvním pájení?