Re: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

aze azehw@volny.cz
Středa Září 29 15:26:05 CEST 2004

a já si říkám, proč to má furt takové zpoždění. a ona za to může
kalafuna....
AZE

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Wednesday, September 29, 2004 3:23 PM
Subject: RE: Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Na to mám zase recept já - už jsem o něm psal. Používám jemnou ocelovou
vatičku - k dostání např. v Baumaxu. Tou se DPS vyleští do zrcadlového lesku
a bezprostředně po tom se natře kalafunovým lakem. Pokud je DPS uložena v
běžném neagresivním prostředí je pájitelna i po několika letech.

Ale bacha i kalafuna má nectnosti. Údajně absorbuje vodu z ovzduší a stává
se vodivou. Před lety jsme koupili 10 lokomotiv od ČKD a desky byly natřené
kalafunovým lakem :-)). Jakmile se to dostalo do provozu a přišly mlhy
polovina lokomotiv stála :-)). Nakonec na to přijeli z ČKD, nechali si
postupně každou lokomotivu odstavit, vytahali všechny desky, umyli je a
nastříkali lakem. Od té doby bylo po problému (tedy tomto konkrétním). Než
se vychytaly všechny ostatní trvalo to cca rok :-)). Dlužno říci, že od té
doby mašiny spolehlivě jezdí.

Martin.