Mikropájky pro SMD - zkušenosti

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Září 29 14:35:05 CEST 2004

To tavidlo je redene isopropylalkoholem (pan Jenik - majitel Marmotu -
dokonce tvrdi, ze je to specialni isopropyl "pro tavidla", ktery
nezanechava nejake kysele komplexy ci co - Simone, vyjadri se
pripadne...). Nicmene ho dle mych zkusenosti lze redit i acetonem,
nitroredidlem ci beznym cistym isopropylem. Cili pokud ho mate ztvrdle
(ono casem i krystalizuje), zredte si ho nejlepe tim isopropylem -
poradne ode dna rozmichejte az do kase vhodne konzistence. Nanaseni bud
steteckem, nebo tyckou apod.

Pokud je tavidla dostatek (louze pres vyvody), lze i s normalnim hrotem
regulovatelne pajecky vest u SMD pouzder kvalitni minivlnu a nemusite
kupovat nic extra. Pripadne vyjimecne slitky odsat ultrajemnou licnou
(skvely je extra ohebny kabel pro velke proudy, prodavany v modelarskych
prodejnach - dratky jsou fakt tenke a je jich tam spousta), dodat
tavidlo a prejet znova hrotem.

Jo a to tavidlo na zaver oplachuju, i kdyz u MTL468R to neni treba.
Metoda: aceton, nitro nebo isopropyl do strikacky + 0,5 mm jehla
zabrousena na tupo + tvrdy stetec: namoceni -> rozmyti stetcem -> oplach
   tlakovym paprskem rozpoustedla. Vyhoda: pracujete se stale cistym
rozpoustedlem, minimalni spotreba (20 ml strikackou se da oplachnout
slusne velka deska s dost silnymi nanosy tavidla).

Proste kdo umi, umi.... :-))))

Jirka