Jak se vypocte velikost dipolu pro urcitou frekvenci

Pavel Glajc pavel.glajc@del.cz
Středa Září 29 12:21:20 CEST 2004

Záleží podle které normy je to druhý kanál.
2. kanál dle OIRT nebo nověji se říká CCIR D/K je nosná obrazu 59,25 a nosná zvuku 65,75.
2. kanál dle CCIR nebo nověji se říká CCIR B/G je třeba podla tabulky
http://www.pecho.sk/frekvencie.html
Pak je třeba vzít do úvahy i průběh zisku v závislosti na kmitočtu, kde k nižším kmitočtům klesá zisk zvolna a směrem k vyšším strmě. Protože v nižších pásmech je relativní šířka pásma velká volí se pracovní kmitočet dipólu v oblasti nosné zvuku.
U kanálů vysokých třeba UHF se volí dipól podle nejvyššího kmitočtu pro danou skupinu kanálů třeba anténa pro kanály 21.-25. je laděna na 25.kanál.
Hlavně z toho nedělejte vědu. K čemu to vlastně potřebujete?
Pavel Glajc