pravny problem?

Jan Waclawek wek@host.sk
Úterý Září 28 12:53:21 CEST 2004

Teda ja by som to rad skonkretizoval.

V procesoroch od Atmelu 89C51RD2 je bootloader, ktory sucasne plni funkciu API pre programovanie FLASH priamo aplikaciou.
Aby som ju mohol v aplikacii pouzit, potrebujem vediet, co vsetko mi ovplyvni - ktore registre, kolko stacku potrebuje, ako dlho to trva.
Tuto informaciu, pokial som skumal, Atmel neposkytuje. Poskytuju len nejake drivery pre C, pricom ja pouzivam asm.
Bootloader je z procesora vycitatelny; dokonca verzia pre temic (T89C51RD2) je stiahnutelna z Atmelovho webu.
Atmel uvadza na stranke Legal nasledovne:

You may not decompile, disassemble, reverse engineer, or otherwise convert Atmel's software Materials except and only to the extent permitted by law.

Ak som z guglovania dobre pochopil, US copyright act pozna pojem "fair use", pricom za "fair use" sa poklada aj dekompilacia, ak je nutna na pochopenie cinnosti; ak sa pritom neporusili ine prava (napr. sa neziskal binar nelegalne).

Myslim, ze v tomto pripade je teda aspon podla US zakonov disasembling povoleny.

Tiez si myslim, ze mozem na zaklade faktov zistenych disasemblingom napisat vylepseny bootloader (napr. taky, co zaberie menej miesta v stacku alebo ma vyriesenu obsluhu watchdogu).

Otazne je samozrejme, co vsetko z toho mozem zverejnit a akou formou - napr. zistene fakty (kolko stacku bootloader zabera) si myslim, ze mozem zverejnit smelo; samotny disasemblat je urcite sporny.

Mimochodom, nikde som nenasiel samotny popis programovania okrem odkazu na API (dokonca oproti temicu uz zmizol z datasheetu popis registra fcon (ktory aj u temicu bol popisany len vagne)), takze ak si chcem napisat vlastny bootloader (na co ma nabadaju v datasheete - vid boot vector) aby som to zistil, musim postupovat tiez touto cestou.

Pochopitelne, to vsetko mozem prebrat aj s Atmelom, co myslite, kam ma poslu?

wek