Jak nejlepe na Linux - bylo ( Re: .... because I use linux bolo)

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Září 25 20:09:19 CEST 2004

Tomas Bradle napsal(a):

> Abysme udelali neco konstruktivniho a ne se porad jen hadali, muzou ti
> "gramotnejsi" vysvetlit takovejm lidem jako ja, jak DO TOHO ? Pripominam, ze
> nejsem student, cili nemuzu si dovolit uplne vysadit svoji soucasnou cinnost
> a stravit X mesicu, jak spravne neco napsat do prikazove radky (sorry, ale
> tzv. klikaci rozhrani je pro mne porad vyhodnejsi). Existuje na internetu
> neco jako Linux snadno a rychle ?

Linux uz davno neni o prikazovem radku (i kdyz i ona ma svou silu), ale
jde o plnohodnotny klikaci OS. Pokud chcete zacit jako ja, tak
doporucuji nainstalovat treba Mandrake nebo (jeste lepe) si spustit tzv.
live distribuci Linuxu (treba DaNiX) - pouze povolite v SETUPu BIOSu
bootovani z CD a pak uz se jen koukate - nic se neinstaluje na HDD,
nehrozi poskozeni cehokoliv, je jen potreba mit dostatecne velkou pamet
(rekneme alespon 256 MB), protoze z ni je udelany virtualni disk. Napr.
v pripade DaNiXu staci stahnout a vypalit jedno CD a mate k dispozici
funkcni OS se spoustou uzitecneho software.

K modifikacim systemu pres prikazovy radek je mozne pristoupit pozdeji,
az alespon trochu pochopite, o cem je rec... Na netu jsou megatuny
informaci a kupodivu i zaryti linuxari (nesnasim je stejne jako zaryte
mrkwosoftaky) jsou obcas v nejruznejsich diskusnich forech ochotni
lidsky komunikovat...

Pocitejte ale s tim, ze Linux je tak jako tak o chteni a snaze, ne o
"klidu na praci".

http://technet.idnes.cz/sw/sw_os/linuxprokazdeho040906.html
http://technet.idnes.cz/sw/sw_os/linuxprokazdeho2_040921.html
www.danix.cz