oprava harddisku

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Září 20 09:47:56 CEST 2004

To v serii byla spis schotky, to proti zemi nejspis zenerka nebo transil na
15V (jestli tam byl na 12V, tak ten se asi uhral pri vetsi toleranci zdroje).

Danhard

> Dostal jsem nefunkcni 15GB harddisk Western Digital, pri pripojeni v
pocitaci se tento odmital zapnout, merenim ohmmetrem jsem zjistil zkrat v 12V
vetvi, po odsroubovani desky elektroniky jsem na prvni pohled videl dve
spalene diody, viz priloha (vlevo je pripojenych 12V z PC zdroje, vpravo
pokracuje napajeni harddisku) . Nahradil jsem obe suplikovymi 1N4007 a k memu
udivu harddisk zacal fungovat. Tak me zajima, jak moc je tahle oprava
spolehliva.

> Na te desce je jeste jedna stejna dioda jako jedna z tech spalenych,
informativnim merenim multimetrem jsem zjistil, ze ma mensi napeti v
propustnem smeru (1N4007 cca 500, ta puvodni cca 165 - asi mV, diodovy test).

> Predpokladam, ze diody tvorily takovy filtr proti zpetnym spickam od motoru
harddisku. Tak nevim, jestli bych tam prece jen nemel dat nejake jine
diody(rychlejsi, s mensim ubytkem napeti?) a kdyz tak jake.

> Z harddisku jsem kopiroval nejaka data a bez problemu zatim funguje (jen se
mi zda, ze dost hreje - ale to muze byt normalni).