Driver P-mosfet tranzistoru

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Září 19 12:48:25 CEST 2004

Petr Simek napsal(a):
> Zdravim,
>
> mam P-MOSFET tranzistor ktery je poveseny asi na 40-50V a potrebuji ho
> ridit procesorem ktery 'sedi' na GND a chtel bych spinaci hrany do 1us.
> No a nejlip samozrejme nejak 'jednoduse a levne' :-) . Nemate v supliku
> nejake schema nebo tip na obvod ktery to umi ? Jo - musi to byt staticke
> ovsem pokud by to zralo pri statickem rezimu mnohem mensi proud nez pri
> zmenach vubec bych se nezlobil.
>
> Momentalne pouzivam dva NPN tranzistory - jeden je rizen MCU a spina k
> zemi asi 10mA cim otevira ten PMOSFET. Druhy je zapojen tak ze kdyz se
> [...]

Soustredte se na problem nabijeni vstupni, resp. "Millerovy" (tedy
zpetnovazebni) kapacity MOSFETu tim 10mA proudem a zkuste si tam dosadit
konkretni cisla - tedy pokud Vam jde o spinaci hranu. Cim je ten proud
omezen - odporem v kolektoru toho bipolaru? Rozpinaci hranu by mohl
zajistit onen NPN transistor odvadejici naboj z hradla (je na to zname
zapojeni, ted nemam cas to hledat ani kreslit).

--
Jirka