Prosba - notebook

wek wek@host.sk
Sobota Září 18 21:45:26 CEST 2004

> To je tim, ze DOS jede v rozliseni 640x480, zatimco ten notas ma
> zrejme displej minimalne 800x600. Hodne stare stroje s tim nic neumely
> delat, novejsi mivaji v setupu volbu, zda se maji emulovat nizsi
> rozliseni displeje, ale stejne ta emulace byva dost priserna a clovek
> nakonec dospeje k nazoru, ze jsou lepsi mensi, ale ostra pismenka nez
> velka, ale rozmazana.
>
> Jakub Serych
Len niekolko poznamok:

- DOS "ide v rozliseni" 80x25 :-) t.j. v znakovom rezime; rozlisenie v
bodoch moze byt  (pre  windowsami odchovanych) aj celkom exoticke napr.
720x350... (ale najskor to bude nieco ako 640x400)
- pismenka na lcdcku som "rozmazane" este nevidel, videprocesor sa snazi
nejaku nevhodnu sadu napr. 8x16 natiahnut na nejake blbe rozlisenie,
napr. pri 800x600 to vyjde 10x24, t.j. niektor riadky/stlpce sa zdvoja a
  niektore ni, vysledkom je hranate a velmi zle citatelne pismo

- zodpovedny za sposob zobrazenia v dos-boxe aj vo full screen rezime je
kupodivu ovladac z win, takze nejake nastavenie v biose by malo vyznam,
len ak by win ovladac explicitne pouzival bios videokarty (a ten bol
integrovany s biosom stroja), co pochybujem

Navrhy:

- skuste bootovat do dosu (hoci aj v7). Je ten obraz stale maly? (ja
napr. na toshibe  v dose mam dobry obraz (dobre napisany bios, asi
toshibou, ma zrejme "font" 10x24) a v dosboxe vo win ten skaredo
poroztahovany (zle napisany win ovladac od chps&technologies, autora
videoprocesora)); ja by som - presne ako p.Serych pise- dokonca radsej
ten mensi obraz, nez ten skaredy, ale nepodarilo sa mi to nijako
prepnut...

- skuste program na zmenu rozlisenia v dose, teraz z fleku neviem meno,
nieco ako tm.exe? ale skuste guglovat  "90-column text mode dos" ci tak
nejak

- mozno existuje lepsi win ovladac,  skuste vyguglovat

- zozente datasheet od videochipu a napiste si lepsi ovladac :-)))

wek