Stlacenim zapni/vypni

Jan Waclawek wek@host.sk
Čtvrtek Září 16 13:28:27 CEST 2004

Tak dovolim si prihodit moju skusenost.

Pred Vianocami som kupil synovi som v hypersuperextramarkete auticko na dialkove ovladanie - vzdy som po takom tuzil. Po rozbaleni som zistil, ze vysielac ma len polohu vysiela/nevysiela, a auticko stale islo - ked sa nevysielalo, tak dopredu, inak dozadu.
Povedal som si, ze takto je to dost nepouzitelne a snazil som sa to prerobit tak, ze pri vysielani sa pustil motor a pri vypnuti vysielaca sa zmenil smer. Cize pri 1. stlaceni packy ide dopredu, pri 2. dozadu atd.
Pochopitelne do hniezda, aby sa to zmestilo pod krytku k prijimacu.
Optimisticky som zacal 74HC74; potom som zistil, ze z prijimaca lezie take hrbate-chlpate cosi, takze pribudli kondiky a 74xx14.
Potom som sa s tym dlho este hral a este pribudol 1 svab; nakoniec mi to na stole celkom dobre islo, ale kym som to doniesol domov, uz to fungovalo (a doteraz funguje) tak, ze sa smer prepne len nahodne pri kazdom 3.-10. "zaklucovani".
Zakladny problem je tu myslim v napajani - 4x tuzkovky; nijako nestabilizovane, motor do toho pochopitelne vrndzi a pochopitelne pri zapnuti motora to uplava.

Samozrejme som tym zabil viac casu=penazi nez by ma stalo ist do obchodu a kupit nove, lepsie auticko; ale toto malo jednak pekny dizajn, a jednak som si vravel, ze sa nieco naucim.
Naucil som sa ...

wek