Fwd: AW: jak certifikovat zarizeni do auta?

tsvach@volny.cz tsvach@volny.cz
Čtvrtek Září 16 09:42:38 CEST 2004




O co jde?
Existuje spoustu norem, kazdy vyrobce ma sve, ale jsou si
podobne.

Hlavne se kontroluje EMC, coz je odolnost a vyzarovani v pasmu
30kHz az 3GHz, pulsni odolnost proti spickam na napajecim napeti,
klimaticke zkousky, odolnost proti elektrostatice do 20kV
kontaktni vybijeni kondesatoru a "vzduchove vybijeni" ( generace
el.stat. pole), odber v klidu ( nesmi se vybijet baterie a mnoho
dalsich. 
Neco kratkeho jsem popsal na www.mcu.cz v "Nekolik postrehu
automotive" nebo jak se to jmenovalo.

Obecen odpovidat je v podstate nemozne. Udelat elektroniku pro
obecne auto je skoro nemozne. Vyrobci baziruji na svych
odchylkach. Pracuji pro dodavatele, ktery ma vlastni zkusebnu,
jednoduche zkousky stoji 
cca. 100 000 Euro.
Automotive je muj chleba a zkousky jsou spatny sen.

Hugo KOTTAS
 
 



zdravim konferu,
obratil se na me clovek s pozadavkem prodavat nejaka elektronicka
zarizeni do auta. Zarizeni se napojuje "paralelne" ke stavajici
instalaci = zadne draty se neprerusuji a neni urceno pro zadnou
konkretni znacku. Muzete mi prosim nekdo znaly poradit co je
treba udelat aby se takove zarizeni mohlo legalne prodavat a
montovat do aut? Jako samozrejmost beru standartni zkusebnu v
rozsahu nutnem pro ziskani CE, ale existuje nejaka specialni
"autozkusebna"? Nebo nejake normy pro autoprumysl? Zastresuje to
vubec nekdo nebo si kazda automobilka udelal sve normy a
schvaluje si to sama na sve zkusebne? 

moc diky za rady, chaos


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.762 / Virová báze: 510 - datum vydání: 13.9.2004
 





Další informace o konferenci Hw-list