Rozreseni: ATMEL a ztrata dat

Petr Stetina petr@lab.cz
Středa Září 15 10:50:19 CEST 2004

Jan Waclawek wrote:

> A zdroj pouzivate ten isty?
> Ak ano, skuste nejaky iny, a ak mate nejaky stabilizator na doske, ak sa da, skuste ho vyhodit a dat zvonka napajanie, ak mate taky zdroj.

Tomu se rika pokrocile ladeni aplikace. ;)

Co jineho nez MCU a zdroj maji ty desky spolecneho? Pokud nic, hledal
bych problem opravdu v napajeni. Otestovat ty ATmega128 muzete i tak, ze
je nechate pripajene na desce a naopak z desky odstrante ostatni balast
a pripajite draty, kterymi pripojite programator.

Urcite zkuste i Wekem nekolikrat opakovany support u Atmelu.

Jak MK popisoval problemy s home made programatory, vzpomnel jsem si na
vlastni potize s ISP programatorem. Nekolikrat se mi stalo, ze se mi
cast flash "prepsala" za nekolik dnu az tydnu. Programovani i verifikace
probehli bez problemu, ale po urcite dobe pouzivani doslo ke zmene
nekolika bytu ve flash. Precteny obsah flash se na ruznych mistech lisil
od puvodniho kodu.
Hledal jsem chybu ve vsem moznem, vymenoval MCU apod. Problemy prestaly
po tom, co jsem na desce vymenil par kondiku na VCC. Vyvodil jsem z
toho, ze pri ruseni na VCC v prubehu programovani muze dojit k tomu, ze
flash po urcite dobe "zapomene" zapsany kod.

Petr