sifrovani dat

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Úterý Září 14 11:03:57 CEST 2004

Hm, tohle vypada jako vsechno mozne, jen ne sifrovani :-)

XOR statickeho klice na zpravu je velice nebezpecna sifra, staci
jednou jedinkrat zasifrovat same nuly a klic mi vypadne naservirovany
na stribrnem podnose. Dalsi neprijene vlastnosti viz rovnice (A xor K)
xor (B xor K) = A xor B :-).

S tim, ze nikdo nevi "co a jak se sifruje" bych radeji nepocital.
Tahle "security through obscurity" nefunguje, resp. funguje jen jako
velice nepatrne, prakticky zanedbatelne zesileni bezpecnosti.

V soucasne dobe bych na sifrovani pouzil nejpis blokovou sifru, daji
se najit i velice jednoduche a pri tom celkem bezpecne algoritmy.

Ales Prochaska