Dc/dc 6V/24V

Snail Instruments snail@iol.cz
Neděle Září 12 19:44:31 CEST 2004

>Svaba nebo tranzistory, tot prave ta otazka :o) Co vyjde lepe financne? Za
>tu cestinu se omlouvam, prosel jsem si zmenou klienta na postu... Napad s
>gaucem vezmu v potaz. Aby jste mi rozumnel, jsem student. Neni to nic
>komercniho a tak mi o cenu docela jde. Jestli dam 500 za svaba, nebo 50 za
>zapojeni z tranzistoru, to je pro me hodne podstatny rozdil. Hledal jsem
>nejake zapojeni na netu a nic. Jak uz jsem psal, potreboval bych z 6V
>udelat 24 a proud cca 0,5A. Ty krokace byli zadarmo ;o)

Nasel jsem knoflik, usiju si kabat :-)

Na stitku je tedy udaj 24V a 0.4A. Jenom pro kontrolu, odpor vinuti by mel
byt asi 60Ohm, coz lze jednoduse overit ohmmetrem. Jaka je indukcnost
vinuti? A jaky kroutici moment? Rozmery motoru? Zatim nevime.

Ted jaky kroutici moment a jake otacky budou potreba v zamyslene aplikaci?
Tady by se uz neco vymyslet dalo.

Smeruji totiz k tomu, ze i motorek s napisem 24V se da provozovat na 6V,
ovsem nebude mit zdaleka takovou 'paru'. Ale mozna to bude stacit. Sam se
sebou by mohl otocit i na ctvrtinu napeti.

Jen doufam, ze z toho nebude CNC freza, nebo nektere ucastniky tady klepne
pepka :-)

J. Hanzal