Dc/dc 6V/24V

Snail Instruments snail@iol.cz
Neděle Září 12 18:00:40 CEST 2004

>To je sice alternativa dosti zajímavá, bohužel mám doma pÄ›t krokáčů
>na 24V. A kupovat nové se mi moc nechce - ta cena... Švábů je na to
>dost, to jo, ale ta cena taky nic moc :o/ myslel jsem spíš tÅ™eba
>nějaké "jednoduché" zapojení z tranzistorů a cívky.

Nez na to zapomenu - vypnete si cestinu, takhle se to neda cist.

Tak chcete svaba nebo ne? Civka v tom bude samozrejme v kazdem pripade a
jeji cena bude mozna srovnatelna s cenou svaba (ne-li vyssi). Svab ma
zpetnou vazbu a podle odberu a vstupniho napeti reguluje sirku pulsu aby
udrzel stale napeti na vystupu.

Jednoduche zapojeni z tranzistoru se da take udelat. Muzete to byt
tranzistorovy oscilator (multivibrator) kde nastavite stridu trimrem a tim
budete budit spinaci tranzistor. Motorkum nejake kolisani prilis vadit nebude.

J. Hanzal

P.S. Maximalni uspory dosahnete, kdyz krokove motorky ulozite zpatky do
skrine a lehnete si na gauc. To nestoji ani korunu :-)

™eboval bych realizovat mÄ›nič z 6V na 24V, proud tak 400mA. Je
¯bec reálné? Nejsem zrovna elektrotechnik... Jde mi o
¯ z pb baterie. Šváb na to asi