dalekopis

wek wek@host.sk
Sobota Září 11 23:31:15 CEST 2004

Tak ja to skusim zhrnut:
-  znak=5 bitov, kodovanie tzv. baudot, osobitna sad pismen a
cisel/znakov, medzi ktorymi sa prepina, 50 bit za sekundu (20 ms/bit),1
start, 1.5 stopbit (30ms)
- prud slucky 20,30,40,50,60 mA (mozno rozne modely - je to mozne, lebo
prud sa nastavoval individualne pre kazdho uzivatela)
- napatie z baterie v miestnej ustredni 60V al. z menica 120V
- prud obmedzeny variatorom (spec. ziarovkou), premenlivym drotovym
odporom, al. elektronicky
- vacsinou dvojvodicove zapojenie, vysielac aj prijimac zdielaju jednu
slucku (halfduplex)
- klucovanie v ustredni mechanickym kontaktom al. elekonicky; problem
pri ochrannej diode - mozne skreslenie kvoli oneskorenemu odpadnutiu
kotvy
- opacny prud v slucke pre funkcie volby/detekcie
pritombosti/autom.spustenia motora
- z miestnej ustredne do ustredne prenos viacerych (6-24) liniek
frekvencnym multiplexom, fsk (modulacny zdvih 60Hz), v ustredni spat na
pulzy
- u nas najrozsirenejsi model T100 Zbrojovka Brno,  lic. Siemens
- viaceri pouzili ako tlaciaren k ZXSpectru :-)

Zabudol som na nieco, prip. som napisal nieco zle?

K pripojeniu k jednocipu:
- slucku vyskusam napajat z toho, co bude poruke (24V js zdroj) v serii
s nastavitelnym odporom (aky, aby sa dalo nastavit 20-60mA), spinacim
tranzisorom, samotnym dps paralelne s ochrannou diodou, snimacim odporom
pre  prijem (oddelene optoclenom), budenie tranzistora tiez cez
optoclen.  V jednocipe sw uart prijimajuci a vysielajuci 5 bitvy kod s
prevodoom do/z ascii, potlacenie echa pri vysielani do dps. Nezabudol
som nieco?

wek

ps: Sasa, dakujem, idem sa na to pozriet.