dalekopis

Marián Panáček hw@amonsoft.sk
Sobota Září 11 17:52:50 CEST 2004

> Pri elektronickom prerusovaní prudu
> treba obvod navrhnut tak, aby nedochadzalo k zatlmeniue cievky v case
> rozpojenia. Mohlo by to sposobovat skreskenie.
Prepacte, nerozumel som. Preco sa zatlmi cievka pri rozpojeni?

V cievke sa po rýchlom prerusení prúdu naindukuje napatie opacného smeru. Ak
sa má kadial uzavriet obvod pre toto napate, cievkou dalej tecie prud
opacneho smeru a magneticke pole zanika plynule. Prud sa moze uzatvorit
napr. cez paralelnu ochrannu diodu ktora chrani spinaci tranzistor proti
zniceniu tymto napatim. Cievka je teda "zatlmena" a magneticke pole zanika
pomaly.
Tento jav sa bezne vyuzival na spozdenie doby odpadu rele po preruseni
prudu, a cievka v DPS s kotvickami prijimaca je vlastne rele.
Sasa si urcite spomenie ze v skole sa to ucili.

Marian Panacek

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32