Nabijecka Nicd NiMh

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Sobota Září 11 16:00:33 CEST 2004

... tak sem vystavil to schema na
http://www.buger.czechian.net/images/charger.gif

Poznamky
    - zatim neodzkousena verze (nejprve sem rozchodil zaklad a potom
jeste vymyslel ruzne upravy)
    - uspesne odzkouseno a provozovano bez Q2, R5, R8, R12, D2
(nahrazena propojkou) - tedy bez obvodu pro udrzovaci dobijeni a R13
(zkratovan), zatim nebyl cas upravy vyzkouset, ale nevidim duvod, proc
by to takhle nemelo fungovat
    - na konektoru Battery je 1+, 2-, mezi 3 a 4 patri termistor NTC 10K
(snima teplotu ACCU)
    - Rtl, Rth - nastavuji teplotni meze, ve kterych se ma nabijet,
jednoduse - pokud je Rtermistoru v rozmezi Rth - Rtl tak je nabijeni
povoleno
    - R6 urcuje velikost nabijeciho proudu - nastaveno na cca 600mA
    - delic R16, R17 urcuje pocet nabijenych clanku (v serii), napeti na
vyvodu 1 IC2 (IN) musi byt v rozmezi 1 - 2V, ja nabijim 2 clanky proto
delic 1:1 (Uin=Ubat/2, R16=R17).
    - mel sem obavy ze takto zapojene to nebude fungovat (ze se bude
nabijeni ukancovat kvuli vysokemu napeti na bateriich), protoze napeti
snimane vyvodem 1 IC2 neni v tomto pripade Ubat (upravene delicem R16,
R17 samozrejme), ale Ubat+UR6 (R6 je snimaci odpor ktery urcuje velikost
nabijeciho proudu - Inab=1,25/R6), tedy v prubehu nabijeni asi
Ubat+1.25V. Tahle obava se nepotvrdila - IC2 zrejme (nastesti) meri
napeti na vyvodu 1 jenom v dobe kdy urcuje, jestli doslo k -dU (v
blokovem schematu v datasheetu sou tam nakreslene komparatory, ktere
hlidaji jestli je napeti na vyvodu 1 v rozmezi 1V - 2V).
    - tlumivku sem pouzil z GESu typ FED 80,0uH (2A), mozna vhodnejsi by
byla FED 100,0uH (5A), ale byla moc velka
    - rad uvitam jakekoliv poznamky/navrhy k tomuhle schematu, pripadne
odpovim na dotazy (jen po me nechtejte nejake prubehy nebo jine veci, na
ktere by byl potreba osciloskop - ten totiz bohuzel nemam)...

Pekny den - Jiri Drozd