Defragmentace disku

Roman Newman r.newman@zmail.sk
Sobota Září 11 12:34:33 CEST 2004

 >  Je mi jasne, ako vznikne vela suborov.
 > Otazka bola:
 > - CO zvladne zurnalovanie? Vypadok napajania? Ci samotny fakt 1e6
suborov?
 > - AKO to to zurnalovanie zvladne?

Raz som bol cital taky jednoduchy popis zurnalovacieho FS, tak ho
napisem, a prosim aby ma ostatny neukamenovali :)

Predstav si ze ako student mas na prednasky jeden zapisnik /s takymi
listami co sa don vkladaju/. ked si na prednaskach tak celi den budes
zapisovat udaje za sabou tak ako ich pocujes od zaciatku zapisnika, a
potom ked budes mat cas tak ich jednoducho zotriedis tam kam maju ist.
pokial su to nove udaje tak ich vlozis, pokial je to nejaky "upgrate"
udajov tak si zistis ci si ich zapisal cele a ak ano tak nimi prepises
tie stare ak nie nechavas tam tie stare - pri neocakavanom zatvoreni
dennika /to ako vypadku napajania/ jednoducho dokoncis triedenie
zapisanych udajov.

 > - PRECO to nezvladne fat? Je to problem definicie fs alebo
implementacie(-cii)

No vo fat musis najprv prejst celu stomovu strukturu kazdy jeden subor a
vo fatke si "odfajknut" ze tieto alokacne jednoty su naozaj obsadene
subormy alebo adresarmi a az nakoniec to co ostane su stratene
fragmenti. Takze ak mas 60 GB disk na ktorom ma 1e6 suborov tak si to
lahko spocitas ako dlho to bude trvat....

RN

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32