Defragmentace disku

Tomáš Pípal dargos@seznam.cz
Pátek Září 10 22:23:03 CEST 2004

----- Original Message -----
From: "wek" <wek@host.sk>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Friday, September 10, 2004 11:05 PM
Subject: Re: Defragmentace disku

> A na zurnalovacie fs takyto pad nema vplyv?

ty jsou proti tomuhle odolne
zurnalovani funguje podobne jako sql transakce v databazich,
nejaka aplikace chce zapisovat na disk, tak se do zurnalu zapise transakce,
ktera musi byt provedena uplne cela, pokud ne tak je cela transakce zrusena,
dojde tedy ke ztrate dat (nebyla ulozena) ale uz ne k poskozeni stavajicich
dat (nevzniknou prekrizene soubory, ztracene sektory,...)
celkem dobre to je popsano na rootu

> Nieco podobne ("ani si to nevsimnes") mi vravel chlapik pri instalacii
> antiviru :-(((

antivir a zurnalovani zatezuje system se stejnym rozdilem jako mp3 ve
winampu a prehravani divx.
Pokud vam ten chlapik zapnul rezientni ochranu systemu a jeste ke vsemu na
nejakem starsim pocitaci (pod 1GHz) tak je magor.
Novej zurnalovaci fs Reiser4 ma byt dokonce jeste rychlesi nez ext2 a
fat16/32

> Tak dakujem, toto by som sa asi nedovtipil...

prece vam nebudu hledat odkazy na jednotlive clanky a texty:-(