Termostat v lednicce? Zaver

Jiri Splichal splichal@pulp.cz
Pátek Září 10 10:23:22 CEST 2004

A nemel ste nekdo nahodou rozdelany ten kapilarovy termostat z chladnicky?
Jsou na nem dva sroubky (jeden mensi a zakapnuty barvou) asi na nastaveni
rozsahu teplot.
Zkousel sem s nima pri svojich pokusech tocit a pripadalo mi,ze ten jeden
vetsi snad jen dotahuje hridelku s regulacnim knoflikem ,takze pak s ni slo
lip nebo hur tocit (zajimave je ,ze ten sroubek neni kolmo k te hridelce,ale
vedle to zakapnuteho sroubku,takze sem tenhle efekt necekal ;-)
S tim druhym (zakapnutym) sem taky zkousel tocit sem a tam ,ale zrejme
lednicka nedosahla ani tak na rozpeti tech teplot.

Jde mi o to,jestli nekdo nevite kdy se teplota pri ktere vypne snizuje -
jestli pri zasroubovani toho sroubku ,nebo naopak ?
Dik!

Jirka

Predelal jsem suplikovy mrazak na chladnicku tak, ze jsem vymenil
kapilarovy
termostat za bezny pokojovy, kteremu jsem ohnul bimetal na opacnou
stranu
aby spinal teplem, nikoliv zimou (měl jsem ho k dispozici).
Nad termostat jsem nalepil sikmou plastovou strisku, aby do nej
v chladnice neprselo. Je to v provozu asi dva roky vcelku bez problemu.
V vzhledem k vetsi plose vyparniku (ma vetsi teplotu) na rozdil od bezne
chladnicky
nenamrza ale vysrazena voda se shomazduje na dne. Odmrazovani neni
potreba.

Jan Matejka

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.