RE: GPRS - rušení reproduktorů

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Září 8 14:51:59 CEST 2004

No, ona je chyba na straně té bedýnky. Podívejte se dovnitř a velmi by mě
překvapilo, kdybyste se nezhrozil z toho jak je to udělané. Bohužel, dnes se
šetří za hranici zdravého rozumu.
Je potřeba zablokovat napájecí napětí někde těsně u aktivních prvků (nejspíš
nějaký IO) kvalitním VF kondenzátorem o hodnotě řekněme tak 330pF. Při této
hodnotě by mělo být pravděpodobné, že použitá hmota kondenzátoru je vhodná
pro VF. Samozřejmě je nutné zkrátit přívody těch kondů na minimální délku.
Výhodou je použití SMD kondenzátorů.
Pokud to nepomůže, zablokoval bych NF vstup zesilovače opět co nejtěsněji u
zesilovacího prvku. Když ani to nepomůže dal bych na NF vstup dolní propust
(PI článek) 330pF, cca 10uH, 330pF. Pokud ani to nepomůže zkusil bych spojit
invertovaný a neinvertovaný vstup zesilovače (obvykle to bývá nějaký
výkonnější OZ) kondenzátorem 330pF.
Podíval bych se, zda někde ve vstupním NF obvodu není zapojená dioda, na
které by se mohl usměrňovat VF signál - pokud ano zablokovat ji těsně u
pouzdra kondem 330pF
Pokud nic z toho stále nepomohlo, pak asi nezbude než bednu zevnitř vylepit
staniolem a odstínit tak elektroniku.
Na hodnotě kondenzátoru příliš nezáleží. Uvedená hodnota se mi prostě
"líbila"

A pokud nepomůže nic z toho, doporučuji asi 1,5m středně silného provazu,
uvázat smyčku, pověsit na trám... :-)))

	Martin.