Zdroj konst. proudu

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Středa Září 8 10:08:00 CEST 2004

Aleš Novák wrote:

> Kdyz zapojite trisvorkovy stabilizator jako zdroj proudu, tak uz se
> jaksi nemuze chovat jako napetovy zdroj. L200 ano. Zalezi jen na
> pripojene zatezi jestli bude zdroj drzet proud nebo napeti.
>   Novalex
Ale muze :-), mel jsem takhle kdysi prave nabijec na SLA.
Podstatou je, ze se mezi vystup a ridici nohu 317 nezapoji jeden
rezistor, ale dva v serii. Prvni (pocitano od vystupu) urcuje max.
proud, za nim je vystup na +bat. Prvni+druhy urcuji proud, ktery potece
zenerkou, omezujici vystupni napeti. Ta je zapojena mezi ridici nohu a
zem.
Ridicim vyvodem tece tusim 50uA, coz lze zanedbat.
Ja vim, ze to nema charakteristiku s "rohem", ale s "kolenem", nicmene
ucelu to poslouzi.
Staci doplnit jeste par soucastek a umi to i vypnout pri poklesu Io pod
nejakou mez. Akorat bych to musel znovu namalovat.

  TomM