OT / zachrana dat z HDD

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Září 7 15:49:46 CEST 2004

Kontakt na tu firmu : datarecovery.cz , jednou nam neco delali mam pocit, ze
to stalo snad okolo 20k - ale vsechno zachranili.
Ja mel jednou na Segatu (ATAIII ) DV video ze svatby, a po rane ze zdroje
odesel i ten disk.
Vymena elektroniky nepomohla. Po oddeklovani HDD jsem zjistil, ze je uvnitr
je nejakej svab (u plotny - asi nejaky cteci a zaznamovy zesileni) od toho
draty rovnou k hlavickam. Vymemit plotnu jsem si netroufl (kvanta torxu a
mezikrouzku na strednim unaceci/motoru) ale po vymene toho SMD svaba disk
najel a vse jsem precetl.
(a to se mi podarilo na plotne nechat otisk prstu.)
Nepredpokladam, ze se do neceho takoveho pustis, ale v 90 procentech je pryc
po poruse elektroniky zdroje  i ten svab uvnitr mechaniky HDD.
A s diskem jsi nehazel, z toho soudim, ze hlavicky budou OK!

-----
ale zrejme jsou
> poskozene hlavicky nebo jejich ovladani, nebo nejaka cast plotny, protoze
> zacne v disku periodicky v asi sekundovych intervalech cvakat, jako by
> hlavicka najizdela, ale nemohla.
----
To muze byt ono - pokud mu odpojis cteni (motor a posun nechas bezet) disk
nevi, kde ma hlavy a takto hleda....
vyzkouseno na onom disku.
Mimochodem alespon ta moje 20GB si toho nechala dost libit - mimo jine jsem
ji polozil omylem za chodu elektronikou na povalujici se sroubek na stole.
PC okamzite vypnul, po zapnuti vse OK!
PS: Asi mam vic stesti, nez rozumu!