prenosne radiostanice - prenos stavu

LuKas hradlo@atlas.cz
Pátek Září 3 08:03:35 CEST 2004

BTW: To bude ale chtit mit v te klicence alespon 32-bit uC, ne? ;-)

Ale tu kryptovaci knihovnu bych taky rad :-) Idealne pro nejaky pouzitelny
uC.

LuKas

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Thomas Shaddack
Sent: Friday, September 03, 2004 12:16 AM
To: [HWnews]
Subject: RE: prenosne radiostanice - prenos stavu

On Thu, 2 Sep 2004, LuKas wrote:

> Vzhledem k tomu, že to teda asi jde, jaké jiné bezdrátové zabezpečení
> je relativně účinné? (Na frekvenci nezáleži, páč zarušit se dá cokoli,
> žejo? ... Hmm, to by asi chtělo nějakou soustavnou obousměrnou
> kryptovanou
> komunikaci...)

Tohle mne privadi na myslenku...

Co takhle imobilizer do auta, co nenastartuje pokud se k nemu neprihlasi
jeden urcity Bluetooth telefon?

Co se obousmerne kryptovane komunikace tyce, da se pouzit hashovaci
algoritmus, sdileny klic, a challenge-response. Alice vygeneruje nahodne
cislo (nebo hodnotu RTC), posle ji Bobovi jako challenge, a zaroven si
spocita hash klice a challenge hodnoty. Bob prijme challenge, spocita hash
s klicem, a posle zpatky response. Alice porovna response od Boba s tim co
spocitala sama, a pokud vysledek sedi, je autorizovano - aniz Eva u
odposlechu ma poneti o hodnote klice. Odposlechnuty signal pak stejne
nemuze k nicemu pouzit (pokud Alice neudela botu a nepouzije stejnou
challenge hodnotu pozdeji znovu - proto to RTC, kde mame jistotu
monotonniho narustu a snadnou kontrolu ze mame spravne nastaveni - ovsem
pokud synchronizujeme RTC pres NTP, a Eva zkompromituje NTP a primeje RTC
ke zopakovani hodnoty co uz ma odposlechnutou, je vymalovano; na druhou
stranu, prave proto ma NTP podporu pro digitalni podpisy komunikace).

Existujou nekde knihovny kryptografickych funkci pro mikrokontrolery?