prenosne radiostanice - prenos stavu

Martin Záruba swz@volny.cz
Čtvrtek Září 2 13:17:53 CEST 2004

Amatersky to asi jde tezko. Neznam podrobne jak pracuje system Sherlog (ac
jej mam v aute), ale navenek se to sklada ze dvou casti: prvni pri aktivaci
zacne vysilat, takze ji lze jen prehlusit vetsim vykonem, protoze nema
prijimac. Zato pokud vysila, lze ji nalezt (myslim v garazi, na ulici asi
tezko) a zneskodnit. Ta druha naopak aktivne nevysila nikdy, takze ji
prijimacem neobjevite, ozve se pouze pokud na ni zakladnova stanice zavola.
Tato cast je naopak schopna prijmu vzdy at uz dojde k naruseni nebo ne.
Proto se hure hleda a umoznuje nasledujici vec: Stojite na krizovatce na
cervenou, mate proto prvni jednotku odblokovanou. Vlitne Vam tam manik s
kudlou nebo pistoli a vyhodi Vas ven a ujede. Z nejblizsi budky nebo mobilu
volate na centralu oni jej zameri, upozornuji policajty a vyjizdi merici
auto. Jsou velmi ochotni a v Krkonosich, kde jsem predpokladal slaby signal,
jsem se s nimi dohodl, ze pojedu a budou mi rikat, kde jsem. Pomoci
zakladnovych stanic me zamerili s presnosti cca 100 m. Pomoci mericich vozu
pry dokazou s presnosti na 1m, ale to jsem nezkousel.
System podle me pouziva vice kmitoctu a preskakuje mezi nimi, takze to
zaruseni je o neco obtiznejsi.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "LuKas" <hradlo@atlas.cz>
To: "'[HWnews]'" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Thursday, September 02, 2004 12:47 PM
Subject: RE: prenosne radiostanice - prenos stavu

Tak ty články jsou asi zašité někde hodně hluboko :-) Vzhledem k tomu, že
asi neznám to správné klíčové slovo (nějaký typický výraz pro tuhle
problematiku, podobně jako třeba kap*acitor :-) ) pro vyhledávání se mi
podařilo najít (Google) akorát jeden, který toho stejně moc neříká... :-(

Potřeboval bych trochu víc naznačit kde (co) mám hledat :-)

Vzhledem k tomu, že to teda asi jde, jaké jiné bezdrátové zabezpečení je
relativně účinné? (Na frekvenci nezáleži, páč zarušit se dá cokoli, žejo?
... Hmm, to by asi chtělo nějakou soustavnou obousměrnou kryptovanou
komunikaci...)