Haluv snimac

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Září 1 11:17:00 CEST 2004

linearita sa da zmerat/skalibrovat pomocou vzduchovej cievky, ale tam sa
zase neda zistit absolutna hodnota intenzity pola.
Ked som kalibroval moje sondy, pouzivali sme velky elektromagnet a
referencnu nuklearno-magneticko rezonancnu sondu. Na prevadzkove
rychlokalibracie mi chlapik odporucil stabilny permanentny magnet, ktory
sme raz zmerali pomocou NMR a potom som si ho len prilozil ku hallovym
sondam, tym sa da okalibrovat full-scale hodnota. Tu ale treba dat pozor
na izbovu teplotu, lebo permanentne magnety maju pomerne velku zmenu
remanentneho magnetizmu s teplotou, takze kalibracia by mala prebiehat
pri rovnakej teplote (a konstelacii hviezd) ako bol merany remanentny
magnetizmus.
b.