Na zamyslenie... :-)

Jiri Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Říjen 11 11:42:55 CEST 2004

Nebudme  paranoidni,  psat  rozsahlejsi aplikace pro Windows nebo Linux  v
ASM jaksi dost dobre nejde. Vyssi programovaci jazyky jsou nutnosti, dnesni
programovani je uz spise skladani komponent nez co jineho.
Problem je castecne v operacnim systemu a jeho narocich, ale take v
filozofickem pristupu k programovani obecne. Otazkou je zda je odnes tak
prosazovane OOP to prave orechove.
No nic prichod vice jadrovych CPU nas spasi na jednom jadru pojede OS a na
tom druhem nase aplikace, no mozna by to chtelo 4jadra,
1. OS
2. Aplikace na pozadi WinApm, Antivir, antispam, anti vim ja co
3. NOP - nekdo to delat musi
4. Nase aplikace.

Tak me napada, kdo bude ridit chlazeni toho celeho ?
(I kdyz jak se zda tak Intel chysta pohreb sve rady P4 a tak to mozna nebude
tak horke)

----- Original Message -----
From: "Jiři Drozd" <jirkonf@seznam.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, October 11, 2004 10:58 AM
Subject: Re: Na zamyslenie... :-)

...to neni jenom Word. Je vicero aplikaci, ktere "cekaji az zahrmi" misto
toho, aby provedli co nejrychleji to, co user chce... Jak jinak si
vysvetlit, ze nejaka operace trva treba pul minuty, ale 20s z toho je
vyuziti CPU 10% (ktere spotrebuji na pozadi bezici veci jako W*i*n*a*m*p) a
disk je v klidu (a samozrejme se neprovadi zadny prenos dat po siti nebo
podobne veci...)??? Spousta lidi tady dela s MCU a pise softy (nebo aspon
jejich casti) v ASM aby byl kod co nejefektivnejsi a nejkratsi. Ve svete PC
se bohuzel prilis hresi na jejich vykon a nehledi na to, jestli bude mit
aplikace 10MB a provede ukon za 10s, nebo 100MB a bude to trvat minutu...
Ach jo... :o(

Jiri Drozd