Merak (multimetr) - zadelavka na flamewar ;)

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Říjen 8 16:27:11 CEST 2004

Kamil Rezac napsal(a):

> - U/I/R - asi neni co resit, pojistka na proudovem rozsahu by byla fajn,
>   stejne jako TrueRMS
> - diodo/zkrato metr NErizeny procesorem - cili ne jako Me*tex, kde
>   clovek po prilozeni sond x vterin ceka, nez merak dospeje k nazoru, ze
>   tam fakt slus je a odhodla se zapipat
> - tranzistoromer
> - kondikomer
> - civkomer uz je asi prilisny pozadavek ;)
> - vystup pro PC by byl fajn, ale bez tehle "ficury" se obejdu :)
> - obejdu se bez vestaveneho osciloskopu, teplomeru kalkulatoru plodnych
>   a neplodnych dnu a podobnych "potrebnosti" ;))
> [...]

Absolutne Vas podporuju zejmena v bodu "zkratomer". Disponuji obema
provedenimi a ten s procesorem je _naprosta zbesilost_ ... Typicka
ukazka toho, jak muze (pomaly) procesor skodit. S tim analogovym
zkratomerem se necha "oposlouchat" i charakter prechodoveho odporu
apod., proste parada. Ted konkretne k tem zkusenostem:

METEX M-3650: to je ten "analogovy", mam ho leta, splnuje vetsinu z
Vasich pozadavku, dodnes ho pouzivam nejradeji. Dostal jsem ho kdysi
jako bonus pri nakupu osciloskopu, dnes by asi byl velmi levny. Viz
napr. http://www.republika.pl/piotrek0000/mu_metex36103650.html

METEX M-3850: ma spoustu "features" ktere jsem dodnes nevyuzil, je
propojitelny s PC (zkousel jsem, nevyuzivam), je desive pomaly - zejmena
  onen zkratomer. Myslim, ze se dodnes prodava. Viz napr.
http://www.belmet97.hr/el_velicine/multimetri_dig/Metex_m3800_m3270d_m3850_m4640a.htm

Tak si vyberte. Osobne zastavam nazor, ze v jednoduchosti je sila a
prekombinovane pristroje jsou spis k vzteku (samozrejme vyjma
specialnich mereni, tam o tom nediskutuji - mam na mysli kazdodenni
praxi). Totez plati o nejruznejsich automatech - cim vic automat, tim
vic na draka.

--
Jirka