Uz zase vlastni CPU :).

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pátek Říjen 8 13:24:32 CEST 2004

>A nepletes si efektni a efektivni :-))))))
>Takze vlastne mame velice pruzny stack, ale bohuzel take zhruba 10-15x
vetsi nez je realne >nutne.
>Protoze nejen, ze musim mit v RAM vlastni stack, ale musim mit v RAM i
odpovidajici
>instrukce, ktere je nutne modifikovat - nebo jsem opet nepochopil pointu
:-)

Kosto, bohuzel opravdu nepochopil :). Ty instrukce mam v RAM jen 2 a podle
tech 32b dlouhych cisel v pameti (onen zasobnik) modifikuji druhe z nich kam
skoci a te prvni ta druha instrukce posouva ukazatel na ta 32b dlouha cisla.
Tedy prikladem pro RETURN provadim 2 instrukce, stale na stejnem miste v
RAM, kde jedna nabere cislo z RAM (ze zasobniku), soupne ho druhe jako
adresu kam skocit a ta druha posune te prvni adresu kde ma priste v tom
zasobniku brat a skoci kam ji ta prvni nastavila podle obsahu toho
zasobniku. Zasobnik je tedy takovy, ze kazda navratova adresa bere jedno 32b
slovo a instrukce v RAM jsou jen 2 pro cely zasobnik. RETURN tedy probehne
tak, ze posledni instrukce podprogramu udela skok na tu prvni instrukci na
pevne adrese v RAM a je to :).

Ja vim, moje vysvetlovani je nekdy dost tezke pro predstavu a vubec muj
system chapani je asi trochu ujety, ale s tim uz toho moc nenadelam a snazim
se to vysvetlit alespon jak umim :).

>To je opravdu efektni, ale neefektivni :-))))))))

Ano, je to spise efektni, ale zas tak neefektivni v ramci setreni zdroju CPU
to neni :).

>Takze se nam to zacina trochu komplikovat, jiz neni pevny format instrukce,
>ale zaciname kombinovat ruzne formaty, ruzne delky a pocty instrukci.
>Rekl bych, ze z puvodni jednoduchosti to zacina trochu botnat

Ani ne :). Zatim jsou jen 3 jine stavy. RETI, ktera je tak jina, ze vybere
ten jediny pevny jednomistny stack a skoci tam z konce preruseni, misto aby
brala adresy kam skocit.

Pak jeden bit v definici instrukce, zda vysledek zapisovat ci nikoli a to se
udela tak, ze se proste citac taktu oscilatoru posune hrube vpred.

No a pak to posledni co se pridalo, tedy jeden bit v typu instrukce, zda ma
instrukce po svem provedeni mazat priznaky ci nikoli a to neni problem.

To nasobeni mi dalo brouka do hlavy, ale ja se s tim taky nejak srovnam,
treba tak ze proste nebude do odvolani :))).

--
Jiri Bezstarosti