Pro nove konferujici - hacky a carky

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pátek Říjen 8 13:10:50 CEST 2004

odpověd v textu.

================= Původní zpráva =================
Od (From): "Hynek Sladky" <econf@centrum.cz>
Komu (To): "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Kopie (Cc):
Předmět (Subject): Re: Pro nove konferujici - hacky a carky
Datum (Date): 8. 10. 2004 7:26

> Tak to jeste vysvetlete spouste firem ze zemi, kde jim ke spokojenosti
> staci 7bit ASCII, pripadne ISO-8859-1...
Tak to asi nepůsobí na českém trhu a nebo je to stojí docela dost peněz (na ztrátě zákazníků). Stál jsem u zrodu fakturace v zahraniční firmě a nikoho z cizinců nenapadlo psát fakturu bez diakritiky. Bylo by to něco jako poslat fakturu na zmuchlaném papíru v kterém měl někdo dříve zabalenou svačimu. Vy naříkáte nad nekolika písmenkama, co mají potom říkat v Číně nebo Rusku?

> Asi jste nikdy nepouzival jiny program nez Win ve verzi CZ...
zřejmě řečnická otázka, pocházím z doby kdy jse informace uchovávaly na děrných štítkách a následně děrných páskách. V počítači se to cpalo do feritových pamětí a každý bit se počítal.

>Bohuzel
> existuje spousta SW, kde cestina pusobi (ruzne velke) problemy, at uz
> vubec zobrazeni, vyhledavani, nebo prace s ruznymi kodovanimi tehoz
> jazyka...
> Tak nakonec stale zustava uzitecne psat bez hacku a carek a vejit se do
> tech vsude podporovanych 7 bitu...
pokud by zde byli lidé pro techniku, tak s Vámi budu souhlasit. Dle mého je ale technika pro lidi. Chápu použití ASCII kodovaní v technických či odborných případech z důvodu srozumitelnosti (signály názvu A, B, C, D, písmenko Č vynecham) ale v případě Emailu či podobných písemností?

Radek