RTC obvody

Pavel Glajc pavel.glajc@del.cz
Pátek Říjen 8 11:05:57 CEST 2004

Já používám RTC PCF8583 a "no problem".
Komunikuje po I2C v mém připadě s Atmelem.
Zálohování baterkou Li 3V, krystal 32768 ten menší z GM.
S jednou várkou těch větších byly tak velké problémy s nestabilitou času, že jsem je vyhodil. Dostavení řeším skleněným trimrem WK... plus malá kapacita pevná, většinou celkově okolo 15pF, zapojení podle DS. Jediný problém co mám je přesné nastavení když jede procesor. Ale to řeším tak, že ho vypnu, RTC nastavím jen s baterkou, na pinu 7 pull up 10k, nastavím 1s tiky a je hotovo. Přesnost nastavení na jednotky minut za rok mi vyhovuje v dané aplikaci.
Pavel Glajc