RTC obvody

Magixe magixe@volny.cz
Pátek Říjen 8 09:37:06 CEST 2004

Nevim jak jsi prisel na to, ze je "obvod" nepresny, nespocital za den snad
presne
2831155200 kmitu tveho krystalu ??

--

Ano vím že se dá doladit pomocí nějakých kapacit ale to se mě zdá jako
duchaření , nebo je to běžná praxe ?

Drzhá nectnost obvodu je zálovací vstup BAT .. když se odpojí +Vcc tak to
naběhne ze záložní BAT ale nápáječka se dostává
a nevím jak je to možné i na pin8 - tedy do napáječky +5V , musel jsem tedy
vřadit k PINU 8 - +Vcc diodu aby se mě
zálovací napětí nedostáválo na ostatní obvody .

DS1307 má hezkou podmínku

a sice

Pokud je Vbat x 1,25 >  Vcc tak se odpojí celý obvod a výstupy.
Když dáte na +Vcc diodu  máte na čipu cca  4,5V
což snemožnuje použít na zálohování aku 3,6v  které jou běžne k dostání.

Ale tohle bych vyřešil lépe a radostněji ..

co tedy radíte s tím oscilátorem -- dolaďovat nebo lepší krystal ?

diky Milan Kouzelník