Windows 2000 a RTS/DTR signaly behem inicializace serioveho portu

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Říjen 7 20:16:09 CEST 2004

Mam jednoduchy problem co neni tak jednoduchy.

Mam vec co potrebuju obcas ovladat pres rele nebo optron. Signal ma byt
ovladany z vzdaleneho serveru v LAN. Ve velke fyzicke blizkosti mam
pocitac s Windows 2000 co ma volny RS232 port.

Jako zatim nejlepsi reseni mi vychazi nainstalovat HW Virtual Serial Port
a ovladat zarizeni pres seriovy port pres TCP/IP.

Signal chci spinat pomoci RTS nebo DTR signalu ze serioveho portu, primo
ovladajici zmineny optron.

Ovsem vidim zde potencialni problem - pri startu pocitace si Windows
sahaji na seriove porty a pokouseji se autodetekovat hardware. Coz
znamena, ze mi jeste pred natazenim ovladace portu zamavaji zminenymi
signaly nahoru a dolu, coz mi posle falesny signal do ovladaneho zarizeni.
Coz je presne to co si nemuzu dovolit.

Problem je ten, ze to musi byt hotove rychle, tj. zitra rano. Na
sofistikovanejsi konstrukci s PICem bude cas potom.

Vi zde nekdo, jakou posloupnost signalu RTS a DTR Windows pri autodetekci
pouzivaji? (Napr. "zapnout RTS, pauza, zapnout DTR, pauza, vypnout oba"?)
Zmineny optron muzu v pripade potreby zapojit i mezi ne, a pokud se
alespon jedna kombinace ze ctyr moznych nevyskytuje, pouzit tu.