Pro nove konferujici - hacky a carky

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Říjen 7 14:20:33 CEST 2004

Je to sice od zacatku OT, ale neda mi nenapsat vlastni cerstvou zkusenost. Vic nez hacky a carky mi vadi prehazovani Z a Y. Coz me osobne pripada jako jeste vetsi zlo nez patenty Jana Husa (O cemz svedci mj. i to, ze Kutnohorska prumyslovka mela nekolik let na vsech vysvedcenich neco jako "ANGLICKY JAYZK" - a kdovi, mozna to tak maj dodnes). Proto jsem se rozhodl preucit sam sebe z QWERTZ na QWERTY. Myslim, ze to bylo hlavne proto, ze jsem potreboval umet napsat zavinac a obracene lomitko. Na AltGr jsem si uz zvykl a dneska uz se ani nepletu v tom Z a Y. Tak bych chtel vsem doporucit pouzivat QWERTY a nebat se i zacit ucit "stareho psa novym kouskum".

Aby me nepletla "dvoubarevna klavesnice", prelepil jsem si cervene Z a cervene Y samolepkou.

No tak jen takhle, proste si myslim, ze QWERTY je dobra alternativa, protoze se pres AltGr dostanete ke vsem puvodnim (anglickym) znakum.

Jo a dalsi tema k zamysleni je ovladani mysi levou rukou - par lidi u nas ve firme to dela, prestoze jsou to pravaci (na druhou stranu je tu i levak, ktery drzi mys v prave). Duvod je ten, ze prava ruka jinak dela moc veci najednou (pise, ovlada sipky, numerickou klavesnici a jeste mys...). No ale ja mezi ty lidi nepatrim.

Kazdopadne uz bylo k hackum a carkam (a vykani/tykani) receno snad vse.

P.K.