Spinany zdroj

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Říjen 5 22:36:54 CEST 2004

Safra, jestli to neni tim, ze jsem si ten nazev z fleku vymyslel :o)
Ale k realite to nema moc daleko, i takova PID regulace velice spatne zvlada
"dopravi zpozdeni"...
Kdyz si takovou zalezitost "ocucha" zmineny regulator, tak muze "dopredne"
regulovat daleko presneji, nez PID.
Predpoklad je ze se podminky v regulaci rychle nemeni, ale i na to regulator
reaguje snizenim "dopredne progresivity", takze vysledek je zase lepsi nez
PID.

Proste regulator tam nacpe takove buzeni, ktere zpusobi , ze na vystupu bude
to co tam ocekava a s nejrychlejsi odezvou, pripadna chyba regulace slouzi ke
korekci modelu regulovane soustavy, pokud je chyba zasadniho vyznamu (cili se
necekane zmeni podminky regulace), tak se snizi stupen teto "zpetne vazby", a
regulace se vraci k uceni podle primitivnich pravidel (P, PI, PID).

Danhard