Seriova cisla

Lukáš Loucanský lukasoftc@atlas.cz
Úterý Říjen 5 19:21:20 CEST 2004

Zdravim, takze abych to trosku osvetlil :
1) procesoru -  intel od PIII ma/mel CPU serial number, jako MSR registr (uz
presne nevim), slo to zakazat v BIOSu (je na vyrobci), lze povolit
resetem CPU bez mazani pameti (laicky receno - ta technika je slozitejsi),
OPN u AMD se u K7 urcite neda zjistit, u drivejsich modelu take ne...dal uz
to studujou
povolanejsi (napr Eagle) - takze nevim presne, Cyrixy/IBM/VIA, Transmety
atd. imho taky nic takoveho nemaji

2) disku - co vim...tka vetsinou se da pres ATA identify (popr. ATAPI
identify) prikazy precist komplet info, vcetne modelu a serioveho cisla
pokud ho vyrobce uvadi ve FW - dale viz dokumenty i8020 apod

3) desky - novejsi (cca od '96 - 97 - mozna i driv) maji tzv. SMBIOS - tj
data ulozena v NVRAM, kde v "databazi" DMI (coz neni presny vyklad)
je nekdy seriove cislo desky (zase zalezi na vyrobci)

4) videokarty - tam jde spis o ID vyrobce, u ATI napriklad product
number...atd - zase pokud ma karta FLASH pro BIOS - lze menit

5) vsechny PnP karty - maji v ISA PnP  (viz MS, Compaq, ....PnP spec)
polozku serial - zase ale zalezi na vyrobci + se imho vztahuje k poctu
stejnych karet
v PC atd a nemusi odpovidat tomu co je na karte - viz napr. SB16 PnP ma PnP
konfiguraci v EEPROMce na desce...takze...

6) sitovky - u nketrych neni moznost menit MAC - jiny maji EEPROMKu
(vetsinou 93C46 apod) s konfiguraci

7) monitory - pokud podporuje DDC1/2B - EDID obsahuje od vyrobce seriove
cislo (nebo elespon jeho cast)

8) USB zarizeni - zas az tak moc jsem Control deskriptory
nestudoval....takze nevim presne.....

9) mysi atd - podle druhu, ale vetsinou se nic zjistit neda....

10) klavesnice - taky podle druhu - u obyc AT - spis u nejake
speciality/vyrobce - ale jde zjistit vyrobce KBD biosu - coz jse spis
zalezitost SuperIO

uz me nic snad dalsiho nenapada :-) - ale pro identifikaci pocitace bych
zkusil pouzit neco jako CPUID procesoru, seriove cislo disku podle OS (to
jde sice menit...), treba nejaky soucet z PCIID host bridge atd...

jinak jak se to zjistuje ? nastuduj horu dokumentace a budes to vedet :-)))
nebo si precti registry windows (tam neco je) nebo jsou nejaky Win32API -
pro par OS a par HW veci (ale ja pro Win32 moc nepisu....takze znam spis
postupy k primymu pristupu k HW)

pokud to ma byt treba pro starsi pocitace - tj treba ne tak HW zavisle - tak
treba seriove cislo disku (svazku) + kontrolni soucet image BIOSu
(libovolne) atd.....

Moznost duplicit je i mozna...treba pry 10x stejnych konfiguracich...zalezi
jaka cisla se vemou.
LL