Antena WiFi za oknem.

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Říjen 5 07:37:51 CEST 2004

To je tak. Zisk antény musí být k něčemu vztažen. Pokud se řekne zisk antény
je 10dB a neřekne se proti čemu je to nesmysl (protože může být myšlen např.
zisk proti tkaničce od bot). Proto se zisk antén udává proti izotropnímu
zářiči (dBi) nebo oproti dipólu (dBd).
Naproti tomu při průchodu signálu nějakým útlumem nebo zesilovačem jde o
poměr úrovní signálů před a za tím prvkem. Tento zisk či útlum se udává v dB
- je známo k čemu se vztakuje.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Martin.Vorel@Alcan.com [mailto:Martin.Vorel@Alcan.com]
Sent: Monday, October 04, 2004 4:21 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: Antena WiFi za oknem.

Dekuji za velmi zajimavy odkaz. I kdyz mi nerekl o dB a dBi nic noveho.
Proste jsem ten utlum to v ten okamzik bral vzhledem k zisku anteny kterou
merim. (alespon tak muj zrejme pomyleny vyklad a chybny usudek)..

Ostatne by me zajimalo v cem by se mel uvaden zisk anten. IMHO v dBi. To mi
prijde logicke. Vetsinou ale je uvaden v dB. Co je tedy spravne? Pak mam
jeste jednu nejasnost.. proc je zvykem v USA uvadet zisk anteny ve 'W' Co to
je? (uz jsem to videl na netu dvakrat ,takze predpokladam ze to nebyl
preklep)

Martin
P.S: pomalu uz se bojim do teto konfery neco napsat...:E