VHDL - cteni vstupu v processu

Tomas Mainzer tmgprs@t-email.cz
Pondělí Říjen 4 21:05:48 CEST 2004

VHDL byl puvodne vyvinut pro simulacni ucely - tedy to co popisujete
popisujete je stav idealni
(i kdyz prave pro simulacni ucely lze jazykem popsat i nejruznejsi zpozdeni,
ale toto zase neni podporovano syntetizatorem)
Pri prekladu se z tohoto popisu nejakym zpusobem syntetizuje obvod se vsemi
realnymi dusledky -
tedy i se zpozdenimi, nabeznymi/dobeznymi hranami atp.
Vy si (jako vyvojar) samozrejme muzete definovat nejruznejsi syntetizacni
omezeni a pravidla,  ktera se
syntetizator bude snazit splnit, ale toto obvykle jiz mimo vlastni VHDL
popis.
Proto take existuji simulace logicka (ktera vychazi jen z VHDL popisu)
a simulace casova (ktera vychazi jiz z nafitovaneho obvodu a jeho
konktetnich zpozdeni).

Tedy odpoved zni: nebezpeci zde ciha na kazdem rohu;-))

Pokud je o ty vstupy - pro synchronni obvod budou pravdepodobne i ty "nove"
vstupy odvozeny od hodin a tedy budou mit take sve zpozdeni. Diky tomu vam
toto muze normalne fungovat.
(Nepisete jesli je to urceno do CPLD ne FPGA. U FPGA je pak honeni zpozdeni
o rad vetsi "legrace").
Jinak zpozdeni, presahy atp. jsou uvedeny v DS.

T.M.