OT: Svicky na Feldu - zkusenosti

Jan Matejka matejka@cat.cz
Sobota Říjen 2 08:58:18 CEST 2004

Jezdim Fel. 50kW SPI na LPG. V této kombinaci je volba svicek
dost kriticka protoze LPG se v porovnani s benzinem hure zapaluje,
rychleji svicku degeneruje
a SPI ma "slabsi" zapalovani nez MPI.
Brisky, jak obycejne predepsane jenobodovky, tak i specielni na LPG
se stribrnou vnitrni elektrodou, po nekolika tis. km zacinaji cukat.
Zkousel jsem NGK predpsane s elektrodou tvaru M (nikoliv iridium nebo
platina)
po namontovani auto bylo subjetivne zivejsi. Po asi 15000 km vsak zacalo

opet cukat. Nove jsem vzhledem k cene nekupoval.
Championky jsem zkousel, necukaly vydrzely, ale jelo to hure, mozna to
chtelo
zvolit o stupen teplejsi svicku nez je predepsano.
Kupuju tedy obycejne BOSCH FR7DC, ktere menim asi jako olej v motoru a
problemy nepozoruji. Naposledy jsem koupil nejake BOSH+ s itriem, nevim,
cim se
lisi ale cukaly po nekolika tis. (na LPG, bezin v pohode), zkusil jsem,
abych
je nemusel vyhazovat, zaspicatit (sikmo opilovat) vnitrni elektrodu.
Cukani pominulo
najel jsem na to asi 10000km a zatim je to v pohode.
Takze resume: asi BOSH FR7DC, ktere v aute koneckoncu byly z vyroby.

Jan Matejka