Jak se vypocte velikost dipolu pro urcitou frekvenci

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Říjen 1 20:06:34 CEST 2004

No je tam konkretni antena (tj. delky a rozmisteni prvku) a nejaky maly
povidani proc to tak je. Na zaver i treba mala zmena vzdalenosti prvku a
jejich vliv na smerovou charakteristiku. Jestli vas ta trocha matiky rusi, tak
ji studovat predci nemusite ....

Danhard
Na obr. 4.3A.1 uvádíme konkrétní parametry Yagiho antény [6 ] pro prípad
buzení symetrickým dipólem . Délka reflektoru je 0,5l , délka direktoru je
0,405l , délka aktivního odpovídá rezonancní délce (je o trochu kratsí nez 0,5
l ). Cím mensí je impedance zárení aktivního dipólu, tím kratsí je jeho
rezonancní délka ve srovnání s 0,5l . Prumer vsech dipólu je 0,002l . Roztec
mezi aktivním prvkem a reflektorem je 0,25l , mezi aktivním prvkem a prvním
direktorem je 0,34l a mezi direktory navzájem je 0,34 l .