Spinany zdroj

Ivo Neubauer neubaui@centrum.cz
Pátek Říjen 1 12:40:30 CEST 2004

no pokud chcete vystupni napeti ridit s malym krokem a chcete dosahnout
maleho zvlneni a mit rozumnou dynamiku, tak zaklad je vzdy linearni regulace
vystupu.

Ja delal linearni zdroj se spinanym preregulatorem, bohuzel cele to bylo
jako bastl a nikdy to nedoslo do faze na tistak
coz je problem pokud neco delate spinaneho a je to vrabci hnizdo tak to neni
ono :)) protoze hold spinanej zdroj je previt a ten bordel se dostane vsude
a udelat nakej filtr co to odstarni je spise alchimie.

Ten muj preregulator obsahoval integrovany spinany zdroj uz nevim co,
klasika, L, C, bloovaci C okolo a misto zpetnovazebniho R delice tam byl
vystup rozdiloveho zesilovace s operakama, ktery meril napeti umerne Uce a
tudiz udrzoval konstanti ubytek Uce. Na vystup lin. reg. se stejne dostavali
urcite spicky s frekvenci spinani zdroje. Chce to proste udelat tistak s
ohledem na to ze to je spinany zdroj, v nem mit kvalitni kondiky s malym
ser. odporema indukcnosti, civku s vhodne zvolenym mag. materialem (coz ma
taky vliv na filtraci vystupu).

Jinak ta lin cast jak U regulace tak I regulace byla rizena pomoci dvou DA
prevodniku v ADuC

Dodnes mne stve ze jsem to nedotah dokonce na tistak, snad nekdy :))

 .... Zaklad dobreho zdroje je analogova cast ktera nekmita :))))) .....