Spinany zdroj

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Pátek Říjen 1 08:44:04 CEST 2004

Prese nieco take som ma na mysli. Chcem vyrobit regulovatelny zdroj riadeny
MCU a cisto linearny princip (teda toplne teleso ;-}) sa mi zda uz
nepouzitelny. Preto som tiez rozmyslal najskor o spinanom predregulatore,
ktory "odlahci" samotny tranzistor linearnej casti. Predpokladam, ze
linearny stabilizator pouzivate v "klasickom zapojeni" a ako referenciu mu
pomocou PWM a filtru strednej hodnoty generujete napatie. Ako realizujete to
prudove obmedzenie ?? Som rad, ze este niekto sa pustil do takejto hracky a
nie som sam. Ja som najskor uvazoval uplne vypustenie linearnej casti a
pouzitie len impulzneho principu, ale po zvazeni som dospel k tomu, ze ked
chcem pouzit 12bit presnost vystupu, tak to asi nezvladnem kvoli zvlneniu
bez tej linearnej cast. Jedine co este velmi premyslene nemam je prudova
regulacia, preto ma inspiruje kazde riesenie. Za radu dakujem.

S pozdravom Ondrej Pribula

----- Original Message -----
From: "MK" <info@mcu.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Friday, October 01, 2004 7:20 AM
Subject: Re: Spinany zdroj

> No ono by to slo i jen holou PWM, ale musel by to byt vystup Push-Pull,
> tedy tranzistor do + i do -... Pak uz jen nejake vyhlazeni...
> A bez zpetne vazby (pokud je vzstupni napeti dostatecne stabilni)...

O pazdninach jsem ho zacal bastlit - kaskada spinaneho a linearniho
regulatoru s vystupem 30V/5A
Je pouzita ATmega8 (3xPWM) Jeden kanal PWM spina pres NPN tranzistost s
antisaturacni diodou primo
P-FET doplneny o aktivni pullup. Dalsi dva kanaly ridi napetovy vystup a
proudove omezeni
linearniho stabilizatoru opet s P-FETem, na kterem se snazi predregulator
udrzet konstantni ubytek
cca 2V. Chce to cele jeste dosolichat :-)))

Predregulator ma PWM 8b s opakovaci frekvenci cca 50kHz. Akumulacni civka je
hotova
z GESu. Za ni je jeste jeden LC filtr pro snizeni zvlneni, tam jsem si civku
namotal CRD.
U linearniho stabilizatoru je PWM 12b s frekvenci v radu kHz.
Za linearni stabilizatorem bylo zvlneni v radu mV,

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14
14100 Praha 4 - Sporilov