Ideovy navrh laboratorniho zdroje 1x 0-30V (35) 0-10A

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Neděle Listopad 28 18:52:44 CET 2004

Ahoj
 Na l4970 nemám až tak dobré vzpomínky, očekával jsem od ní víc, lepší
účinnost a při větší zátěži se dost zhoupla a navíc hřála.

Zajímal by mne ten regulátor s TL494, mohl bych se kouknout na schéma?
Jaká je tam účinnost?

Měl bych pár dotazu-připomínek k schematu uvedeného zdroje:
1) Napětí na odporu pro snímání proudu R9 se projeví do výstupního
napětí, je kompenzace dělaná přes procesor?
2) výstupní operáky (U1 a U3) jsou napájené z výstupního napětí, jeho
kolísání a rušení v něm se nepříznivě projeví v regulaci
3) K čemu slouží tranzistor Q3 a jak je řešen zdroj VDD?

Radek

On
> [...]
> max. proudem pri mensim napeti tak 20-30A. Ten bych chtel i zverejnit.
> U tech 16A zdroju jsem daval do bedny vetrak, protoze se pri plnem
vykonu
> prehrivalo trafo a vypinala ochrana. A jak uz je u naseho zakaznika
dobrym
> zvykem, zdroje maji taky pripojku pro zalohovaci baterku. I ty 100A ji
> budou
> mit :-) Zatim tam meli clanky 375 Ah, ale se zvetsovanim poctu zdroju
uz
> chystaji neco vetsiho.
> Vim jak vypada toroid 800W, mam ted dva ve skrini :-))

Tronic