Ideovy navrh laboratorniho zdroje 1x 0-30V (35) 0-10A

Jiri Krul jkrul@seznam.cz
Sobota Listopad 27 13:48:08 CET 2004

Je pravdou, ze se nekterymi parametry toho sveho zdrojiku cpu do vyssi ligy
laboratornich zdroju, ale GPIB sbernici preci jen necham profesionalnim
vyrobkum. Mam GPIB u nekolika meraku a zatim jsem ji nikdy nevyuzil, tzn
komunikaci po RS232 a USB vidim jako dostatecnou.
Logovanim a skripty si tak trochu pohravam. Puvodne jsem uvazoval, oboje
nechat zcela na ridicim PC, ale minimalne logovani lze pomerne snadno
implementovat primo do zdroje, I2C EEPROM je za par korun a ADuC845 umi i
RTC.
Skripty necham na ridicim PC , jednak nehodlam vymyslet skriptovaci jazyk
pro x51 a aby to melo nejaky smysl chtelo by to minimalne graficky LCD a
moznost zobrazovat na zdroji nejake grafy.
O grafickem LCD jsem puvodne uvazoval , preci jen vetsi cisla a moznost
grafu lakala, ale cena grafickych  LCD je takova jaka je a obsluha take neni
zrovna trivialni.  Nepodarilo se mi sehnat, zadnou vhodnou knihovnu pro C51
a obsluhu grafickych LCD (knihoven je na trhu  nekolik, ale ty ceny ...)

V kazdem pripade uvazuji, ze pro obsluhu uvolnim zakladni balik funkci v DLL
+ popis komunikacniho protokolu, tak si kazdy muze dopsat vlastni ridici
aplikaci.

Hraji si ted s myslenkou onoho "sileneho" triprocesoroveho rizeni a
prymyslim jakou galvanicky oddelenou komunikacni sbernici pouzit pro
komunikaci mezi ridicim MCU a MCU ve zdrojich. Prvnim napadem byla I2C, ale
jeji galvanicke oddeleni neni zrovna trivialni , dalsi logickou cestou je
RS232, zde nemam zadne zkusenosti s sw realizaci UART na x51.
Poradite nekdo nejaky vzorovy projekt s sw verzi UART na x51 ?