Spojenie COM-COM (cez IP)

Martin Záruba swz@volny.cz
Čtvrtek Listopad 25 09:18:08 CET 2004

I kdyz myslim, ze tazatel chtel naopak prenest seriovy port pres ethernet,
reknu svou skusenost: potreboval jsem zapojit do site stary notebook bez
sitove karty a nemel jsem kartu do PCMCIA. Takze pres paralelni port. Ty dva
se spolu videly, ale aby se videly vsechny s tim notebookem a naopak se mi
odarilo jen pomoci WinRoute na tom druhem. I tak se ale zretelne zhorsila
odezva cele site, zrejme proto, ze to v okolnich pocitacich hledalo i ten
pocitac pripojeny pres pomaly paralelni port. Je to fakt nouzovka.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 25, 2004 8:25 AM
Subject: RE: Spojenie COM-COM (cez IP)

> Možná budu za blbce, ale nejsem si jistý, co vlastně autor původního
> příspěvku chce.
> Zda spojení COM-COM přes TCP/IP nebo spojení TCP/IP přes COM port. V tom
> je dost rozdíl.

Ja jsem to pochopil tak, ze chce propojit dva pocitace na plnohodnotnou sit,
ale bez pouziti sitovych karet.

Uprimne receno, pokud to jen trochu jde, pouzil bych tam dve sitovky a
twisted pair kabel. Dosahne tim prinejmensim vyssi rychlosti.

Pokud to nejde, tak Windows (95 a vyssi) maji nejake to "Prime propojeni
kabelem" nebo tak nejak, nevyhoda je v tom, ze jeden komp je vzdycky klient
a druhy host. Mozna by to splnovalo pozadavky puvodniho tazatele, soude
podle toho, ze to "prime propojeni kabelem" nefunguje dokud nenainstalujete
taky sit jako takovou vcetne nejakych protokolu atd.

Mozna to testnu se svym 486-laptopem (ktery je sitovka-less).

A mozna by stalo za uvahu pouzit propojeni pres LPT port - je to rychlejsi
nez pres COM a nekde jsem myslim kdysi videl tu sit pres LPT (jen uz nevim,
jestli to bylo i pro Widle nebo jen pro DOS).

P.K.