Hlasite pipnuti

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Listopad 22 21:27:48 CET 2004

Dne pondělí, 22. listopadu 2004 19:11 Vladimír Anděl napsal(a):
> Opravdu? Ja jsem si vsimnul ze u pieza staci priblizit neco k dirce a snizi
> se nakmitane napeti. Takze podle toho by mela rezonovat uz ta dutina v
> piskatku. Potom nevim jak tomu pomuze dalsi rezonator - snad zvysenim
> smerovosti?
> Andel

No my jsme az do tedka nevedeli, ze uz tam nejakou rezonancni komurku mate.
Nebylo by od veci zjistit jeji rezonancni kmitocet (spolu s piezem), no a pak
naladit ten generator do rezonance.

Ale tech piezzo elementu se da dat vic a jsou-li buzeny s postupujici vlnou,
vysledny efekt je jeste daleko vetsi. Proste takove male akustiucke delo.
A co teprve s piezoelementy, ktere se davaji do generatoru vodni mlhy ci UZV
pracek?

--

                        Jaroslav Lukesh