pouziti baterii pri nizkych teplotach

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Květen 31 23:37:43 CEST 2004

No, já pana D.K. sice neznám, ale v jednom bych se ho zastal.
Pokud někdo umí tak nějak obecně mikrokontroléry a FPGA, tak přechod od
jednoho výrobce ke druhému zase není tak dramatický, zejména ve vyšším
jazyku.
Já například dělám s PIC, ATMega a Beck SC-12 a přechod z jednoho na
druhý (např. dva měsíce vývoj něčeho s PIC a pak přechod na ATMega) je
otázkou řekněme dne, než si člověk občasným nahlížením do datasheetu
vybaví, jak se vlastně jmenuje který registr a bit.
S assemblerem je to o něco horší, různá mnemonika se pamatuje hůř. Ale
pokud člověk jednou zvládne jeden assembler (u mně kdysi Z-80) a pochopí
o čem to celé vlastně je, tak ty další pak už tak složité nejsou.

A pokud se týká inzerování všech možných služeb, tak ruku na srdce, kdo
z nás to někdy neudělal nebo nedělá :-)
Moje firma (řekněme střední velikosti) existuje už skoro 15 let a za tu
dobu jsem se naučil jedno. Nejtěžší je nového zákazníka sehnat a vzbudit
v něm dojem, že skvěle umíme to, co on chce koupit.
Samotné technické provedení je většinou věc triviální a lze se jí
relativně snadno naučit.

Celkově vzato by bylo možné rozdělit všechny firmy (nejen v ČR) v zásadě
do tří skupin. První z nich postupuje výše uvedeným způsobem. Druhá z
nich funguje tak, že vymyslí geniální věc, kterou nikdo jiný neumí a pak
hledá komu jí prodat. Třetí skupina jsou firmy, které něco vyrobí či
nasoftí (většinou nějakou očividnost) a pak se pokouší pomocí
marketingového oddělení ovlivnit veřejné mínění ve smyslu, že právě
jejich produkt je to jediné co zákazník potřebuje.
Varianta 3 vyžaduje ovšem velké investice, takže v této skupině jsou
převážně nadnárodní společnosti. Ve třetí skupině končí většinou i
úspěšné firmy, které začínaly původně ve skupině 1 či 2. Zářným
příkladem může být Hewlett-Packard.

Zdraví PavelK