Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na vzduch ?

Jiří Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Květen 31 14:01:06 CEST 2004

> Ale hlavne elektrokotel ma 100% ucinnost, protoze se vsechna spotrebovana
> energie meni na teplo (ikdyby z casti mimo medium - vodu).
> A spalovani uhli v elektrarne je take s mnohem vetsi ucinnosti nez v
domacim
> kotli.

V zasade mate pravdu, ale to nejdulezitejsi jste jaksi nerekl a to je to ,
ze mezi tim kotlem v elektrarne a vasim elektrokotlem jsou dve dost
podstatne veci
1. turbina + generator
2. prenosova soustana

Suma sumarum se z ucinosti dostanete nekam okolo 25% a to uz tak ekologicky
nevypada, ze :-)))

Jinak receno z kg uhli, ktere spalite ve svem kotli se zahrejete podstatne
vice nez z kg uhli, ktere spali CEZ a vyrobi z ni elektrinu z ktere vy opet
vyrobite teplo.
Zdravim priznivce primotopu a primotopnych eletrickych kabelu :-)))